
Убава вест за Македонија. И официјално беа пуштени во употреба првите 20 километри од автопатот Кичево – Охрид, на потегот од Врбјани кон Охрид, со прекин кај Ботун. На овој начин граѓаните и туристите кои ќе патуваат во Охрид ќе возат по модерен автопат, а патувањето ќе биде посигурно и побезбедно. Како што најавија од Владата, за многу скоро време ќе биде завршен и вториот дел, а до крајот на идната година и целиот автопат. Вкупната должина на автопатот изнесува 57 километри.
Премиерот Христијан Мицкоски рече дека само за една година успеавме да го откочиме еден од најголемите и најзаглавени инфраструктурни проекти во Македонија и со работа и посветеност докажавме дека и автопатот Кичево – Охрид може да се реализира. Тој рече дека паралелно со овој проект во државата се реализираа низа други капитални проекти и беа пуштени во употреба многу нови патишта.
- Денес заедно сведочиме на нешто што за многумина изгледаше веќе невозможно. Ова не е само пуштање на употреба на автопатска делница, туку ова е момент на враќање на вербата, доказ дека кога ќе ја преземеме одговорноста со чиста совест и искрена намера, тогаш промените се случуваат. На овој потег на делницата Пресека – Песочани денес се вози по нов автопат. Само за една година успеавме да го откочивме еден од најголемите и најзаглавени инфраструктурни проекти, кој беше симбол за застој, а денес е симбол на новото време. Седум години нерасчистени имотно-правни односи, нефункционални институции и недомаќинско работење. Секој метар од овој автопат е изграден со напорна работа и со јасна волја да се стави крај на неуспехот од минатото, изјави Мицкоски и додаде дека следната година ќе биде целосно завршен и ќе биде пуштен во употреба.
До 31 декември 2026 е последниот рок за завршување на автопатот Кичево-Охрид. Владата на седницата на 26 март 2024 донесе одлука за продолжување на рокот за изградба на делницата.
„Со утврдените законски дополнувања, 31.12.2026 година се предвидува како краен рок до кога изведувачот треба да ги заврши работите на оваа автопатска делница. Причина за пролонгирање на рокот за изградба се 13 нови свлечишта што се појавија на трасата, како резултат на првичниот несоодветен проект и предвремен почеток на изградба на оваа делница“, соопшти тогаш Владата.
Автопатот Кичево-Охрид до овој момент со сите анекс договори чини преку 600 милиони евра. Започна да се гради на 22 февруари 2014. Кредитот за оваа капитална инвестиција беше земен од кинеската банка „Ексим“ и државата треба да го врати за 20 години. Во октомври 2013, Собранието го одобри кредитот, а во ноември беше потпишан договорот меѓу македонската Влада и кинеската компанија.