Македонија

Македонските граѓани „збудалеа” по евтини производи, за само еден месец доставени 250 тони пратка од „Тему”

„Тему” направи бум во Македонија

„Тему” направи бум во Македонија. Граѓаните “збудалеа” по евтини производи што во голем дел ги купуваат а всушност не им се потребни. Само во јуни низ македонските домови стигнале дури 250 тони пратки – дел бесплатни од царински давачки, дел со платени речиси 700.000 евра увозни давачки. Најмногу се нарачува облека, модни додатоци, мали апарати и козметика.

Од трговската комора алармираат дека проблемот е во тоа што Тему нуди производи по цени кои често се 50-70% пониски од оние во домашните продавници, а за малите трговци ова буквално значи борба за опстанок.

Ниските цени се порди нискиот квалитет и сомнителниот состав, онјалн трговецот нема ниту трошоци за кирии, складирање, продавачи и вработени.

“Само во јуни македонските потрошувачи преку Тему нарачале 250 тони стоки. Голем дел од пратките се во вредност до 22 евра и влегуваат во Македонија без дополнителни давачки.Купувањето со еден клик брзо, едноставно и достапно – ќе продолжи и во иднина, бидејќи им нуди на граѓаните удобност, широк избор и ниски цени.” вели за Алфа, претседателот на трговската комора на Македонија, Сашо Дукоски.

Со примамливи цени, агресивен маркетинг и умешна психолошка манипулација преку гејмификација, Тему успеа да го претвори купувањето во игра на возбуда и моментална награда.

Апликацијата доделува и дневни бонуси, односно колку почестно се враќате на платформата во текот на денот, толку повеќе награди и поволности добивате.

Психијатрите алармираат дека онлајн купувањето не е само економска навика, туку ментално здравствено прашање. Според нив тоа е „тивка зависност“ што не боли веднаш, но постепено ја нагризува контролата, ја зголемува анксиозноста и ја слабее вистинската способност за радост.

“Луѓето често велат: „Па, само една шнола, кармин или евтина тетратка“ Но токму тие ситници се најопасни: не економски, туку психолошки. Тие ја хранат навиката и ја учат психата дека секоја празнина, досада или анксиозност може да се „закрпи“ со едно кликнување и брза достава. Со тек на време, тоа води кон губење на толеранција, т.е. потреба за сè почести и сè поголеми купувања.Допаминот – истиот хормон на радост – е и хормон на зависностите. Во контекст на онлајн купување, тој создава психолошка илузија: дека сме среќни додека кликнуваме.” – вели д-р Елена Карева Пиловска, психијатар.

Ако ваквото темпо продолжи, проценките се дека Тему и сличните платформи би можеле до 2030 година да заземат 20-25% од вкупната малопродажба во Македонија, а тоа би предизвикало драстичен пад на бројот на локални продавници, поголема зависност од увоз, намалување на вработеноста, а ќе се наметне и силен притисок врз домашните производители да ја намалат цената на сметка на квалитетот.

Најнови вести од: Македонија

Во 21 век во македонските села нема матични лекари – секој се снаоѓа како знае и умее

Директорот на Фондот ги повика сите заинтересирани да дадат предлози какви мерки да се воведат за да се смени оваа состојба. Ги повикува сите матични лекари кои работат во руралните подрачја, како и кој било заинтересиран, вклучувајќи го и Здружението на приватни лекари, да дадат предлози да работат како рурални матични лекари.

За малку ќе се степаа приватните превозници со директорот на „ЈСП Скопје“

Врие вербалната пресметка помеѓу приватните превозници и ЈСП превозниците тврдат дека ЈСП има заостанат долг од 170 милиони денари кон нив од кои 90 милиони веќе се доспеани, директорот Кушовски им рече долгот постепено се намалувал, но чуда не може да направиме.

To top