Свет

Кина: Повисоки пристанишни такси за американските бродови

Кина воведе одмазднички пристанишни такси за американските бродови што влегуваат во земјата како одговор на планираните пристанишни такси на американската влада за кинеските бродови, проширувајќи низа одмазднички мерки пред трговските разговори меѓу американскиот претседател Доналд Трамп и кинескиот лидер Си Џинпинг.

Кина воведе одмазднички пристанишни такси за американските бродови што влегуваат во земјата како одговор на планираните пристанишни такси на американската влада за кинеските бродови, проширувајќи низа одмазднички мерки пред трговските разговори меѓу американскиот претседател Доналд Трамп и кинескиот лидер Си Џинпинг.

Бродовите во сопственост или управувани од американски компании или поединци, како и бродовите изградени во САД или кои го пловат американското знаме, ќе подлежат на такса од 400 јуани (56 долари) по нето тон по патување ако влезат во Кина, соопшти Министерството за транспорт на Кина во петок

Таксите ќе важат за истиот брод до пет патувања годишно и ќе се зголемуваат секоја година до 2028 година, кога ќе се зголемат на 1.120 јуани (157 долари) по нето тон, соопшти министерството. Тие ќе стапат на сила на 14 октомври, истиот ден кога САД треба да почнат да наметнуваат пристанишни такси за кинеските бродови.

Кинеското Министерство за транспорт во петокот изјави дека неговите посебни такси за американските бродови се „контрамерки“ како одговор на „нерегуларните“ американски практики, осврнувајќи се на планираните американски пристанишни такси за кинеските бродови.

Министерството, исто така, остро ги критикуваше американските пристанишни такси како „дискриминаторски“ што „сериозно ќе ги оштетат легитимните интереси на кинеската бродска индустрија“ и „сериозно ќе го поткопаат“ меѓународниот економски и трговски поредок.

Кина објави серија трговски мерки и ограничувања пред очекуваната средба меѓу Трамп и Си на маргините на форумот за Азиско-пацифичка економска соработка во Јужна Кореја што започнува кон крајот на октомври. Во четврток, Пекинг откри нови извозни ограничувања за ретки метали и сродни технологии, како и нови извозни ограничувања за некои литиумски батерии и сродна производствена опрема.

Пристанишните такси што ги објави Пекинг во петокот ги одразуваат многу аспекти на американските пристанишни такси за кинеските бродови што влегуваат во американските пристаништа. Според плановите на Вашингтон, бродовите во сопственост или управувани од Кина би биле наплаќани 50 долари по нето тон за секое патување до САД, а таа такса потоа би се зголемувала за 30 долари по нето тон секоја година до 2028 година. Секој брод би се наплаќал максимум пет пати годишно.

Новата пристанишна такса на Кина „не е само симболичен потег“, рече Кун Цао, заменик-извршен директор на консултантската компанија Reddal. „Таа е експлицитно насочена кон секој брод со значајни врски со САД – сопственост, управување, знаме или изградба – и стрмно се зголемува со големината на бродот“.

„Вистинскиот удар е врз бродовите во сопственост и управувани од Америка“, рече тој, додавајќи дека Северна Америка сочинува околу 5% од светската флота според сопственоста на клиентите, што е сепак значителен број, иако не е толку голем во споредба со грчките, кинеските и јапонските сопственици на бродови.

Најнови вести од: Свет

Најнови вести

To top