Бизнис

Во игра три понуди – Кој ќе го гради автопатот Букојчани-Кичево?!

Вицепремиерот Николоски најави дека по завршувањето на изборите и според него извесната победа на кандидатот за градоначалник на Гостивар на Влен и коалициски партнер кој има поддршка од ВМРО-ДПМНЕ и каолицијата,  за општина Гостивар ќе има специјална програма преку Министерството за транспорт.

Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николовски уверува дека Гостивар ќе стане центар со автопатско и железничко поврзување со тековните проекти за автопатите во изградба Тетово-Гостивар и Гостивар-Букојчани, за новата делница Букојчани-Кичево и најавената рехабилитација на пругата Скопје-Кичево. Ветува специјална  програма за поддршка на оваа општина по локалните избори, откако преку двата повика на Владата за проектите со коишто аплицрала биле одвоени девет милиони евра.

  • Имаме сериозна поддршка за општина Гостивар, во првиот повик што се реализираше минатата година вкупната поддршка е 160 милиони денари, а дел од тоа е и за ул. „Мара Угринова“ на која се работи, а во вториот повик кој заврши пред распишување на изборите имаме 39 проекти и поддршка од 380 милиони денари, или заедно 540 милиони денари, над девет милиони евра како директна поддршка на општина, изјави Николоски. 

Вицепремиерот Николоски најави дека по завршувањето на изборите и според него извесната победа на кандидатот за градоначалник на Гостивар на Влен и коалициски партнер кој има поддршка од ВМРО-ДПМНЕ и каолицијата, за општина Гостивар ќе има специјална програма преку Министерството за транспорт.

  • Подготвените проекти ќе ги реализираме веднаш. Тоа ќе зависи од подготвеноста на општината, а заеднички ќе работиме на подготовка на нови проекти што потоа би ги реализирале, посочи Николоски. 

Исткна дека кога ја презеле власта  наследиле само потпишан договор и непочнати работи на автопатските делници Тетово-Гостивар и Гостивар-Букојчани, но оти по преземените активности сега на двата патни правца се работи интензивно.

  • Експропријацијата е скоро завршена, сега се работи на дислокација на водови и отстранување на одредени објекти кои се на трасата. Дополнително на тоа,  Гостивар-Букојчани е најтежок инженерски потфат, од 32 километри 17 се пробиени. Во  март ќе почне да се гради и од делот од Букојчани кон Гостивар, првпат во Македонија, ќе се гради автопат од две страни и да се спои практично на средина, рече Николоски. 

Тој потврди дека на јавниот повик за  избор на изведувач на автопатот Букојчани-Кичево има три понуди, а следува евалуација и избор на најдобрата.

  • Очекувам во март да имаме вовед во работа. Ако на тоа надоврземе дека на автопатот Кичево-Охрид веќе пуштивме 34 километри, а активно работиме на пуштање и на останатите тоа би значело дека некаде крајот на 2028 почеток на 2029 Гостивар навистина ќе стане центар затоа што ќе има комплетно автопатско поврзување на Коридор 8 од една страна и од друга странаод Охрид преку Кичево, Струга, Граничниот премин Ќафасан и спојот со Албанија, што очекувам дека многу ќе помогне во развојот на економијата и трговијата, изјави Николоски.

  • Владата веќе усвои грант од ЕУ за изработка на предфизибилити студија, физибилити и еколошка студија и проектна документација за целосна рехабилитација, сигнализација и електрификација на пругата којашто оди од Скопје преку Јегуновце, Тетово, Гостивар до Кичево. Според барањата на ЕУ, за 18 месеци документацијата треба да се заврши и се надевам дека во 2027 година да биде избран изведувач кој би работел, а во 2029 година да заврши проектот, возовите да се движат со 120 километри на час, што значи дека за 40 минути ќе се патува од Гостивар до Скопје,  а од Тетово до Скопје за 20. Тоа целосно ќе ја промени комуикацијата и начинот на живот во овој дел од државата што ќе значи многу повеќе луѓе да останат во градот, да ја видат тука својата иднина и да се развива бизнис и да има поурбан живот кој ќе значи подобра иднина за сите, изјави Николоски.

Како што оцени, комуникацијата и начинот на живот во Гостивар ќе се промени и со проектот за рехабилитација на пругата Скопје-Кичево. Со активностите што треба да завршат до 2029 година од Скопје до Гостивар со воз ќе се патува за 40 минути.

Најнови вести од: Бизнис

Избрана банката која ќе ја финансира изградбата на брзата железница од Табановце до Богородица

Изведувачот на работите на брзата пруга ќе се избере преку таканаречен конкурентен дијалог. Овој проект е предвидено да чини околу две милијарди евра и е дел од стратешкиот договор со Велика Британија. Според Николоски, актуелните случувања во Бугарија не би требало да влијаат врз текот на процесот за изградба на пругата од Коридорот 8.

Државните Електрани на Македонија со 97 милиони евра ќе градат фотоволтаична централа

Кредитот од Европската банка за обнова и развој е со рок на отплата од 15 година со вклучен грејс период од 3 години. Каматата и за овој кредит е варијабилна. се состои од шестмесечен ЕУРИБОР зголемен за маргина од 1%. АД ЕСМ – Скопје, ќе и плати на Европската банка за обнова и развој еднократна провизија во висина од 1 % од износот на заемот.

Владата од 1 јануари ќе пресметува просечна потрошувачка кошничка, паралелно со онаа од ССМ

В понеделник ќе заседава Економско-социјалниот совет и повторно ќе одлучува за зголемување на минималната плата. За сега извесно е само дека до крајот на март минималната плата ќе порасне до две илјади денари, како законско усогласување. Синдикатите не отстапуваат од барањето за 30 илјади минималец, но бизнис секторот е на став дека стопанството, посебно трудоинтензивните дејности не се во кондиција да издржат таков финансиски товар.

ЕУ е најголемиот трговски партнер на Македонија со 13,8 милијарди евра трговска размена

Во 2025 година, Македонија стана првата земја од Западен Балкан што доби средства од Планот за раст на ЕУ – 52 милиони од вкупно 750 милиони евра, потврдувајќи дека земјата се движи во насока на реформи, усогласување со европските стандарди и поголем пристап до единствениот европски пазар.

„Триглав осигурување“ организираше инспиративна средба со Светислав Пешиќ

Настанот предизвика голем интерес кај деловната и медиумската заедница, нудејќи ретка можност за директна средба и разговор со говорник, чие искуство и животна филозофија се подеднакво применливи во спортот, деловниот свет и секојдневниот живот

ДЗР се изгради како независен и кредибилен столб за контрола и одговорно управување со јавните пари, рече министерката за финансии

Министерството за финансии е цврсто убедено дека подобрувањето на улогата и капацитетите на државната ревизија е клучно за остварување на поставените реформски цели во финансискиот сектор за подобро и поодговорно управување со јавните средства и за јакнење на довербата на граѓаните за ефикасноста и транспарентноста на системот.

To top