Бизнис

Колку милиони евра потрошиле Македонците на онлајн купување?!

Со македонски картички кон македонски е-трговци се реализирале 231,1 милиони евра, остварен пораст од 19,7%.

Во првата половина од годинава вредноста на вкупните трансакции направени кон е-продажни места од Македонци дома и во странство, како и од иматели на странски картички изнесува 456 милиони евра, што претставува пораст од 34,3% во однос на истиот период минатата година, покажува анализата на Асоцијацијата за е-трговија. Кон македонските е-трговци биле направени онлајн трансакции во вредност од 255,1 милиони евра од домашни и странски иматели на платежни картички, односно остварен е пораст од 21,4%. При тоа од македонски иматели на платежни картички кон домашните е-трговци направена е вредност од 231 милиони евра, што претставува пораст од 19,7%, додека од странци направена е вредност од  24 милиони евра со пораст од 40,8% во однос на истиот период минатата година.

Од друга страна, Македонците во странство направиле онлајн трансакции во вредност од 201 милиони евра односно 55,1% пораст во однос на истиот период минатата година.

  • Трендот на растот на трансакциите кон странските е-трговци најмногу се поврзува со појавата на Тему, кој за кратко време привлече голем број на купувачи со широка понуда, ниски цени и бесплатна достава дури и за најмали нарачки – вели претседателката на АЕТМ Нина Ангеловска Станков.

Вкупната вредност на онлајн трансакции е остварена со направени 13,8 милиони трансакции што претставува пораст од 33,8%. Најголем пораст на бројот на онлајн трансакции има кон странските е-трговци остварени од домашни платежни картички, односно направени се 6,1 милиони трансакции, или за 75% повеќе во однос на минатата година.

Просечната трансакција на вкупните онлајн трансакции изнесува 33,2 евра, скоро исто како и минатата година. Поголем раст на бројот на онлајн трансакциите во однос на вредноста на онлајн трансакциите е забележан кај купувањата од домашните иматели на платежни картички кон странски е-трговци, што доведува до пад на просечната трансакција од 11,3 %, со што оваа вредност е дури помала од просечната трансакција на домашните онлајн купувачи кон домашните е-трговци.

Во текот на првите 6 месеци од 2025 година, регистрирани се 120 новоотворени онлајн продажни места, што претставува значаен показател за зголемена понуда и заинтересираност на бизнисите да влезат во е-просторот и да започнат со онлајн продажба.

Најнови вести од: Бизнис

(Фото): Скопскиот и белградскиот аеродром со најголем раст на патници во регионот

Аеродоромите во Скопје и во Белград, според објавениот зимски ред на летање, се очекува да го забележат најсилниот раст во регионот, со по повеќе од половина милион патници, што се должи пред сè на проиширувањето на авиолиниите на „Виз ер“.

„Гунвор“ ќе биде нов сопственик на бензиските пумпи „Лукоил“ во Македонија

„Гунвор“ потврди дека е во преговори со „Лукоил“ за евентуално преземање на неговите странски средства. „Гунвор“ е мултинационална компанија со седиште во Кипар, основана во 2000 од рускиот олигарх Генади Тимченко и шведскиот милијардер Торбјерн Тернквист. Таа е четвриот најголем трговец со сурова нафта на светот.

Грант од 1,5 милиони евра од ЕУ и КфВ банка за зелената трансформација на „ЕСМ“

АД ЕСМ потпиша договор за грант со Германската развојна банка КфВ од 1,5 милиони евра техничка помош, финансирана од Европската Унија, наменета за зајакнување на внатрешните капацитети и забрзување на клучните активности за енергетска транзиција на компанијата.

Македонија испраќа јасна порака – без стабилни финансиски модели нема зелена транзиција

Денешниот панел ја става ги фокус меѓународните финансиски институции и новите финансиски механизми за поддршка на приватниот сектор со цел заштеда на трошоци и зајакнување на ефикасната зелена транзиција. Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска нагласи дека финансиските модели мора да се усогласат со реалните потреби на домаќинствата, малите и средни претпријатија и индустријата.

To top