
Според новите прописи, сите политички реклами ќе мораат јасно да откријат кој ги платил, колку пари се потрошени, како и дали се насочени кон конкретна публика, пренесе N1info.rs. Уредбата, која се применува од денес, поставува единствени стандарди за транспарентност на политичкото огласување во ЕУ. Не се забранува политичко огласување, ниту се регулираат содржините на рекламите. Личните ставови или некои неспонзорирани новинарски содржини остануваат надвор од оваа регулација.
- „Оваа уредба поставува единствен европски рамка, прва од ваков вид, осмислена да биде глобален модел за осигурување на фер избори, заштита на граѓаните од злоупотреба на лични податоци и зајакнување на демократската отпорност“, изјави главниот преговарач на Европскиот парламент за ова прашање, Сандро Гози. Тој додаде дека ова е одговор на скандалот со Cambridge Analytica и објасни дека ЕУ се стреми да спречи слични манипулации.
Гози ја коментираше и одлуката на Google и Meta да ја прекинат кампањата за политичко и изборно огласување во ЕУ наместо да се придржуваат кон новите правила. „Оваа одлука ја лишува јавноста и политичките актери од легитимни и транспарентни канали за комуникација“, истакна тој.
Новиот регулаторен систем е дел од поширокиот напор на Европската унија да го заштити јавниот интерес и демократијата, и да постави дигитален простор во кој граѓаните ќе можат да донесат информирани одлуки при гласањето.