Бизнис

Масовни отпуштања ја тресат германската автомобилска индустрија

Германската автомобилска индустрија се соочува со сериозна криза што резултира со масовни отпуштања и пад на бројот на вработени.

Германскиот индустриски сектор брзо го намалува бројот на работни места. Според новиот извештај на сметководствената компанија EY, речиси 52.000 работни места беа елиминирани минатата година, со значително намалување на вработени во големи компании како Mercedes и Volkswagen. Овој пад на бројот на работните позиции во автомобилската индустрија е дел од поширок индустриски колапс во Германија каде индустријата во целина изгуби околу 114.000 работни места во текот на минатата година. Од 2019 година, вкупно се изгубени околу 245.000 индустриски работни места.

Главните причини за оваа ситуација се високиот трошок за енергија, големата бирократија, ниската домашна побарувачка и особено намалениот извоз во Кина. За автомобилската индустрија дополнително влијаат царинските такси од САД, силната азиска конкуренција и скапата транзиција кон електрични возила. Во последниот квартал, приходите во секторот паднаа за 1.6% во споредба со истиот период лани, што го прави автомобилскиот сектор најтешко погоден од сите индустриски гранки во Германија.

Големите компании како што се Mercedes, Volkswagen, Bosch, Continental и ZF најавија програми за намалување на трошоците, додека Porsche планира целосно да ја затвори Cellforce, нејзината подружница за производство на батерии.

Другите индустриски сектори, исто така, го намалуваат бројот на работни места: инженерската и металуршката индустрија отпуштаат 17.000 и 12.000 работни места, соодветно. Од друга страна, бројките во хемискиот и фармацевтскиот сектор се стабилни.

EY предупредува дека трендот веројатно ќе продолжи и дека последиците ќе бидат дека ќе биде потешко да се вработат новодипломирани инженери, особено оние кои бараат работа во автомобилската или машинската индустрија. „Невработеноста ќе се зголеми кај кандидатите со универзитетско образование, што е нешто што не сме го виделе во Германија долго време“, рече партнерот на EY, Јан Брорхилкер.

Најнови вести од: Бизнис

На што се должи намалениот број на работници во македонската индустрија?!

Во индустријата најголем раст на бројот на вработени има во секторот „производство на машини и уреди, неспомeнати на друго место“ од 11,2%, а најголемо опаѓање во кожарскиот сектор од 12,8%. Најголем одлив е забележан во кожарската и во автомобилската индустрија.

Пад на акциите на британските банки по предлогот за новиот закон за данок на профит

Акциите на водечките банки во Обединетото Кралство забележаа значителен пад по објавувањето на предлогот за воведување нов данок на банкарските профити. Според извештаите, овој данок на неочекувани приходи би можел да донесе до 8 милијарди фунти годишно за државната каса.

(Видео): За инфлацијата, за како до нов дом, за УЈП, Катастар – интервју на Гувернерот на Народната банка

Инфлацијата во Македонија е повисока од еврозоната поради сè уште присутните очекувања дека цените ќе растат, вели гувернерот на Народна банка Трајко Славески.

Kако најевтино да се затопли домот во претстојните студени зимски денови?!

Граѓаните се свесни дека мора да платат за затоплување на домот, но се зависи колку им е длабок џебот. За голем дел од жителите на главниот град нема дилеми, бидејќи се приклучен на топлификационата мрежа. Најтешко ќе им биде на оние што се греат на струја.

Платите во Германија растат побрзо од инфлацијата

Во вториот квартал од 2025 година, платите во Германија пораснаа за 4,1%, значително надминувајќи ја инфлацијата од 2,1%, според податоците објавени од Федералната служба за статистика на Германија (Destatis). Ова резултира со реален раст на платите од 1,9%, продолжувајќи го трендот на зголемување на куповната моќ веќе две години.

To top