Бизнис

Ново поскапување на такси превозот?!

Последната одлука за промена на тарифите на такси превозот е од 2022 година, значи дека дел од таксистите, без оглед што возат за регистрираните такси компании, неовластено наплаќаат повеќе од предвидената сума.

Периодов ако сте се возеле со некоја од скопските такси компании сигурно сте забележале дека за истата дестинација ви наплаќаат за дури 30 отсто повеќе од вообичаено. Сепак, никаде нема официјална одлука за поскапување на такси-превозот бидејќи тарифникот се усогласува со одделот за сообраќај на Град Скопје, и се гласа на Советот на Град Скопје.

Последната одлука за промена на тарифите на такси превозот е од 2022 година, значи дека дел од таксистите, без оглед што возат за регистрираните такси компании, неовластено наплаќаат повеќе од предвидената сума.
  • Цените од пред три години се наштелувани во таксиметарот и само тие три тарифи смеат да ги употребуваат. Исто така и на задните стакла од вратите треба да го имаат истакнато ценовникот по која тарифа возат“, вели за Фактор Сашо Рајчановски Претседател на Групација на авто такси превоз на Град Скопје и член во советот за сообраќај во Град Скопје.
Бидејќи такси-метрите се штелувани според трите тарифи од 2022 година, дел од таксистите возат според третата, најскапа тарифа, но за тоа нема никаква правна основа, бидејќи оваа тарифа се применува само кога цената на горивото е над 120 денари за литар.

Имено, повеќето од таксистите кои возат по „новите“ цени, всушност возат со старт од 60 денари, 35 денари за изминат километар и 420 денари за чекање еден час во место.

Постоечкиот ценовник предвидува прва тарифа со 40 денари старт, 25 денари за изминат километар и 300 денари за чекање еден час во место под услови горивото да чини до 75 денари за литар и втора тарифа со старт од 50 денари, 30 денари за изминат километар и 420 денари за еден час чекање, но под услов просечната цена на горивото да изнесува над 75 денари за литар.

Во последните три месеци само на крајот на јуни просечната цена на горивото изнесуваше над 75 денари за литар, мерено според податоците на gorivo.mk. Тоа значи дека ниту втората тарифа од 50 денари старт со 30 денари изминат километар и 420 денари чекање еден час не е постојано оправдана. Сепак, контролите на таксиметрите и наплатата во такси возилата ретко се спроведува, што ги остава потрошувачите на овие превозни услуги незаштитени.

Исто така голем проблем за Скопјани, во услови на руиниран градски превоз, и небезбедни услови за движење на пешаци и велосипедисте, се и дивите таксисти кои цените буквално ги „вадат од ракав“. Така на пример за возење кое вообичаено чини 150 денари може да ви наплатат дупло, за кратки релации низ централното градско подрачје.

Дивите таксисти станаа многу вешти во изминатите неколку години со тоа што користат табли на кои се испишани имиња на постоечки такси компании, но тие воопшто не возат за нив, ниту се поврзани со некаква централа.

  • Имам информација дека 70% од таксистите во Скопје се ,,диви“. Немаат лиценци, немаат таксиметри, возилата не ги исполнуваат условите за такси превоз на патници. Не дај Боже да се случи нешто тогаш сите ќе бегаат од одговорност. Многу пати последниве години е барано средување на авто-такси превозот ама надлежните од Градот Скопје го игнорираат тоа барање“, потенцира Рајчановски.

Дивите таксисти најчесто се стационирани околу Меѓуградската автобуска станица, кај хотелот Холидеј Ин, такси станицата спроти Министерството за правда или поранешно „Мекдоналдс“ и на други точки во градот каде најчесто се движат туристи или граѓани од внатрешноста на Македонија кои не се добро запознаени со етаблираните такси-компании. И тоа е многу лесно воочливо и видливо, но нема конкретни чекори од надлежните.

Најнови вести од: Бизнис

Маск: Работата ќе стане хоби, ВИ ќе ги замени сите работни места

Американскиот претприемач и најбогат човек во светот, Елон Маск, денес на својата социјална мрежа X изјави дека вештачката интелигенција (ВИ) и роботите на крајот ќе ги заменат сите работни места, правејќи ја работата прашање на личен избор, а не неопходност.

Препукувања во М-НАВ: Кој е во право за штрајкот на 20-ти октомври?!

Претседателот на ССКЛ, Александар Тасевски, изјави дека Синдикатот има целосно право да организира штрајк, добиено со овластување од гранковиот синдикат, а целата постапка е спроведена регуларно, за што рече дека постои и соодветна документација.

АЛТА Банка со над 93% од акциите на Стопанска Банка АД Битола

Заедно со претходните акции кои ги поседувала АЛТА Банка, сега таа е сопственик на над 93 проценти од издадените акции, или поточно 93,2571 отсто од вкупниот број на акции. АЛТА Банка е сопственик на 364.614 обични акции од вкупно 390.977 обични акции издадени од Стопанска банка Битола.

Живот на кредит – за што најмногу се задолжуваат граѓаните на Македонија?!

Вкупните депозити, на годишно ниво, во септември бележат раст од 13,2%, и се должи на растот на депозитите на двата сектора, којшто е поизразен кај секторот „домаќинства“. Вкупните кредити, пак, имаат раст од 13,5%, и во поголем дел произлегува од зголемените кредити на корпоративниот сектор, при раст и на кредитирањето на секторот „домаќинства“, соопшти Народната банка.

Замрзнат имот во Србија и Македонија на осомничен за злоупотреби во „РЕК Битола“

Основното јавно обвинителство Битола, преку Канцеларијата за поврат на имот во државното Јавно обвинителство, упати итно барање до надлежните органи на Србија за замрзнување имот – 10 нови товарни и приклучни возила набавени во 2025 за правно лице со седиште во Белград за кое е утврдено дека има сопственичка поврзаност со битолскиот бизнисмен Борче Марковски, кој е осомничен и е во притвор за злоупотреби во РЕК „Битола“ со јавни тендери, поврзано со истрагата од 9 октомври годинава.

Македонскиот работник е попродуктивен европскиот, ама за 1/3 од неговата плата

На Македонија ќе и биде потребен половина век за да го достигне животниот стандард на Европската унија. Здружението ЗМАИ нотира неповолно рангирање во образованието и животната средина. Платата треба да расте заедно со продуктивноста, која кај македонскиот работник е поголема од онаа на европскиот.

Најнови вести

To top