Бизнис

Целосно ќе се реконструира Железничката станица во Скопје

Директорот на ЈП „Железници – инфраструктура“ најави дека за најмалку една година се очекува да се изработува проектот, по што ќе следува обезбедување финансиски и градежни работи, што треба да завршат за пет до шест години, истовремено со пуштањето на брзата пруга на Коридорот 10 и на железничкиот крак до скопскиот аеродром.

Со зачувување на автентичниот изглед, почнува проектирањето за целосна реконструкција на Железничката станица во Скопје. Активостите ќе ги спроведе „Македонски железници – Инфраструктура“ во соработка со Градежниот и Архитектонскиот факултет. Според директорот Синиша Ивановски, се очекува најмалку една година да се изработува проект, по што ќе следуваат обезедување финансии и градежни работи. Треба да заврши за пет-шест години, во истовреме со пуштањето на брзата пруга на Коридорот 10 и железничкиот крак до Меѓународниот аеродром Скопје.

  • Ако завршиме со проектот за една година потоа финансирањето ќе биде или со државниот Буџет, или со заем од класичните заемодаватели, како ЕБРД, ЕИБ, комерцијалните  банки, но не е исклучена можноста да влезе во стратешката партнерство со Велика Британија со кои ќе правиме многу капитални инфраструктурни проекти. За пет до шест години од денеска во исто време да бидат готови и брзата пруга и кракот до Скопскиот аеродром, Можеби делува апстрактно но верувајте со сите сили работиме параллено на сите проекти, рече Ивановски.

Деканот на Градежниот факултет, Јосиф Јосифовски посочи дека овој долго задоцнет проект ќе има почеток и оти нивна задача ќе биде на железничкиот Коридор 10 да направат целосна реконструкција и рехабилитација на елементите на пругата, како санирање и јанење на мостовски конструкции, на свлечишта, потпорни ѕидови.

  • Многу е значаен овој почеток бидејќи сакаме да бидеме дел од паневропската мрежа на која припаѓаме. Со овој проект ќе ги обезбедиме условите и стандардите што важат во сите европски земји, рече Јосифовски, истакнувајќи дека имаат капацитет да одговорат на задачата.

Деканката на Архитектонски факултет, Анета Христова-Поповска истакна дека ќе има многу работа, а прво ќе се прави документирање и анализа на оригиналната документација.

  • Ќе има надградба со содржини со коишто објектот ќе стане социјален хаб и отворено плато за културниот и јавниот живот на скопјани. Во таа смисла внимателно ќе ги преиспитаме оригиналните аспекти на дизајнот на Кензо Танге, ќе бидеме многу внимателни софистицирано да ги редизајнираме аспекетите на дизјанот но исто така и да пружиме нешто ново што скпјани долго време го очекуваме. Приклучокот со брзата линија,  брзата железница во Европа е извонредна работа, го очекуваме со години им го должиме на генерациите после нас, рече Поповска.

Железничката станица во Скопје е пуштена во употреба во јули 1981 година.

Најнови вести од: Бизнис

Дали и натаму младите со факултет работат во странство како келнери и се подобро платени?!

Со понуда на поатрактивни работни места, голем дел од вработените би биле подготвени да ја сменат својата моментална работа. Платата притоа не е секогаш пресудна – луѓето би го смениле работодавецот доколку целокупната понуда, од сигурна и навремена исплата, преку подобри работни услови, до можности за кариерен напредок, е подобра на друго место.

Предлог-буџетот за 2026 година на пленарна седница на 9 декември

Претседателот на Собранието, Африм Гаши соопшти дека Предлог-буџетот за 2026 година ќе се најде на пленарна седница на 9 декември, а овластените предлагачи ќе можат да достават амандани до 10 ноември. На 11 или 18 ноември се очекува да биде свикана седница за поставување пратенички прашања од опозицијата до претставниците на Владата.

Лани во минус, годинава со добивка – Тутунскиот комбинат Прилеп пример за успех

Финансискиот резултат за “Тутунски комбинат АД Прилеп” за период 01.01.2025-30.09.2025 покажува добивка во износ од 1.098 илјади денари. Споредбено со претходната  2024 година  во истиот период,  имавме негативен финансиски резултат од 117.729 илјади денари – се посочува во извештајот на Тутунски комбинат.

Се работи како никогаш до сега – на автопатиштата на коридорите 8 и 10д ангажирани 2.277 луѓе

До крајот на септември извршени се ископувања на 4,1 милион метри кубни земја и еден милиони метри кубни материјал за пополнување. Во септември немало исплати кон изведувачот, кому во август му беа префрлени 1,2 милијарди денари.

Пад на каматите на кредитите

Во септември просечната каматна стапка на вкупните депозити на месечно ниво е зголемена за 0,01 процентен поен и изнесувала 2,23%, додека кај кредитите во септември просечната каматна стапка забележа пад од 0,05 процентни поени и изнесувала 4,47%.

To top