Бизнис

Проблем со новите Шенген правила – Транспортерите бараат решение до 15 јануари или ќе блокираат граници

Со месеци, здруженијата очајно се обидуваат да ги убедат европските власти дека новите шенгенски прописи се неприменливи за професионалните возачи од трети земји. Тие стравуваат дека возачите и нивната стока би можеле масовно да бидат одбиени на границите во иднина.

Новите шенген правила за влез и излез би можеле целосно да го запрат товарниот сообраќај со Европската Унија од април, алармираат транспортните здруженија од Западен Балкан. Здруженијата на транспортери предупредуваат на претстојниот колапс на синџирите на снабдување, пишува австриски Космо. Тие најавуваат дека ако до 15 јануари нема позитивни сигнали што укажуваат на решение пред критичниот 10 април, ќе ги блокираат товарните терминали на граничните премини.

Со месеци, здруженијата очајно се обидуваат да ги убедат европските власти дека новите шенгенски прописи се неприменливи за професионалните возачи од трети земји. Тие стравуваат дека возачите и нивната стока би можеле масовно да бидат одбиени на границите во иднина.

  • Со години се обраќаме до Европската комисија, особено интензивно во текот на изминатата година. Исто така, ги испраќаме сите наши предупредувачки писма до локалните власти за да ги информираме за нашите напори и да ја добиеме нивната поддршка – објаснува Неѓо Мандиќ, претседател на Здружението за меѓународен транспорт.

Неодамнешното предупредување потпишано во Бјелина беше проследено до Европската комисија, амбасадорите на сите земји од Шенген зоната во Белград и Сараево, како и до надлежните институции во двете земји.

Сржта на проблемот лежи во фактот дека, според новите одредби, возачите на камиони ефикасно имаат само 9 до 10 работни дена – што е премалку за економски одржлив бизнис, како за самите возачи, така и за транспортните компании.

  • Ако ништо не се промени до 10 април, 99,9% од возачите од Србија, Босна и Херцеговина и Северна Македонија повеќе нема да можат да влезат во ЕУ. Тоа значи целосно запирање на сите камиони, нарушување на синџирите на снабдување и, на крајот, колапс што никој не го сака – предупредува Мандиќ.

Тој истакнува дека основната идеја на Шенгенскиот договор – борбата против нелегалната миграција и нелегалната работа – е целосно оправдана. Проблемот е во изедначувањето на професионалните возачи со обичните патници:

  • Возачот на камион не е мигрант, не е турист и не работи нелегално. Тоа се вработени лица со сите потребни документи – за себе, за возилото и за стоката што ја превезуваат – кои секој пат влегуваат легално. За возачите, ова е катастрофа. За да ја обезбедат својата егзистенција, многумина ќе ги напуштат домашните компании и ќе се вработат во словенечки, германски, хрватски или други компании од ЕУ, каде што можат нормално да работат. Превозниците од Западен Балкан тогаш би се соочиле со пропаст – би имале камиони и инфраструктура, но нема да имаат возачи – вели Мандиќ.

Во исто време, превозниците од ЕУ тешко дека ќе ги испратат своите возила во Србија и Босна и Херцеговина ако мора да се согласат да чекаат неколку дена на границите.

  • Во изминатите десет дена, времето на чекање на граничниот премин Батровци беше до 3 дена. Ако ви треба 3 дена  за да влезете и уште 3 за да излезете – како е можно да работите, да заработувате и да преживеете?- вели тој.

Најнови вести од: Бизнис

Платите да растат сега и веднаш, бараат синдикатите – инфлацијата не била поради ниските работнички плати

Синдикатите најавија протести и штрајкови ако не се покачи минималецот, вели Слободан Трендафилов од ССМ. Според него, работниците се попродуктивни од тоа што работодавците сакаат да прикажат. Тој зборува и за разликите во потрошувачките кошници на власта и синдикатот, платите во плико, одливот на работници во соседството.

(Видео): ССМ И КСС од јануари заедно на протести за повисок минималец – законското усогласување ќе биде во март

На дебатата се отворија многу теми меѓу кои владината потрошувачка кошничка која нема да се објави во јануари, а со која требаше да се пресмета колку пари се потребни за едно четиричлено домаќинство да го преживее месецот. Како и за стандардот и куповната моќ на граѓаните. Но и за тоа дека во февруари ќе растат функционерските плати за 200 до 250 евра.

Како ќе растат платите во Европа во 2026 година?!

Покрај Велика Британија, другите големи западноевропски економии, како што се Шпанија и Холандија, се очекува да продолжат да заостануваат зад регионалниот просек. Во извештајот се забележува дека, и покрај намалувањето на инфлацијата, овие земји продолжуваат да се соочуваат со бавен раст на продуктивноста, тесни фискални услови и претпазливост на работодавачите во однос на долгорочните обврски за плати.

Заклучно со 30 ноември во државниот буџет од даноци и придонеси собрани 3,97 милијарди евра

До крајот на првиот квартал ќе биде објавена клиентската апликација – бесплатни решенија за помалите компании, до крајот на вториот квартал ќе биде поставена продукциската околина, а до крајот третиот квартал од 2026 година се планира да заврши тестирањето.

УЈП ги потсети оние кои работеле во странство да платат данок, станува збор за 10.000 луѓе

Сите даночни резиденти во својата држава треба да го пријават и оданочат целокупниот свој доход остварен во други земји, рече денеска директорката на Управата за јавни приходи, Елена Петрова. Според неа, воопшто што не се работи за ретроактивно оданочување, ниту за покривање состојби како немање пари во буџетот, туку за обезбедување фер и правично оданочување.

Нема промена на даноците – дигитализацијата клучна за ефикасно трошење на буџетските пари, вели министерката за финансии

Проектираниот реален раст за 2026 година е 3,8 % и сметам дека е реално остварлив. Но, секако дека ги следиме состојбите на глобално ниво и ги земаме предвид сите ризици. Затоа и буџетот за 2026 година не е проектиран со оптимистичко сценарио, туку би рекла напротив, доста внимателно, дури конзервативно, вели министерката за финансии.

Стапката на нефункционални кредити падна на историски најниско ниво до сега

Советот оценува дека од јануари до крајот на септември банкарскиот сектор остварувал добивка од работењето, иако таа благо се намали, но показателите за профитабилноста и натаму се на солидно ниво.

To top