Колумни

Ќотекот не излегол од рајот – Пишува Роберт Димитриевски

Фраери ли се сега доживотно дисквалификуваниот „фудбалер“ на Шкупи и неговиот притворен татко за насилство на теренот во Штип

Фудбалската кариера на Леарт Абдули заврши уште пред да почне. Фудбалската федерација на Македонија го исклучи од фудбалската организација, најтешка можна санкција што подразбира доживотна дисквалификација на играчот од подмладокот на Шкупи, кој сега може да „клоца“ топка само приватно, но не и во кој било ранг на натпреварување каде и да е во светот. А татко му заврши во притвор и го чека експресно судење и најверојатно затвор за скршениот нос на младиот фудбалер на Брегалница со кој син му се обиде да се пресмета на теренот и за физичкиот напад врз уште едно дете од младинскиот погон на штипјани.

И сега – вредеше ли дивјачкото однесување на двајцата првоосомничени за тешкиот инцидент на игралиштето „Бело брдо“ во Штип? Се исплатеше ли примитивизмот манифестиран пред очите на млади фудбалери и на нивните родители? Испаднаа ли фраери обајцата (и уште неколкумина)? Херои ли се меѓу своите?

Каков пример им дадоа таткото и синот на сите што тренираат фудбал и што сонуваат дека еден убав, сончев ден ќе заиграат на големата сцена? Дека со насилство може да се оствари целта што не се остварила со умешност, со талент и со фудбалски вештини на теренот?

И вооопшто не е важно дали некој е Албанец, Македонец или не знам од која националност. Прво си или не си човек, а потоа доаѓа етничката, верската, социјалната или каква и да е друга припадност.

Тој што е човек во вистинската смисла на зборот, нема да му падне на ум да крене рака на друго дете, па што и да сторило тоа. На тој што е верник бездруго му е јасно дека секоја религија учи за човечност, за емпатија и за помагање секому во неволја и оти никој нема право да му суди на друг, оти тоа право му припаѓа на Бог. Сите припадници на една цивилизирана заедница, пак, знаат дека постои закон и оти тој мора да се почитува, вклучувајќи ги и спортските терени, на кои никој не смее да спроведува правда според сопствена замисла.

Срамните сцени во Штип, за жал, не се ни први, а тешко е да се верува дека ќе останат последни на овие простори. Нереалните амбиции и очекувања на родителите предизвикаа тензии и на крајот од минатата сезона во Детската лига на ФФМ, а безобѕирните постапки на актерите на и вон теренот не еднаш прекинале спортски настани во земјава, со или без национален предзнак, сеедно.

Спортот е огледало на општеството, па сета бедотија на (не)човечкото однесување видено во Штип, за жал, не е ниту изненадувачка, ниту неочекувана. Тоа што го очекува огромното мнозинство нормални граѓани е стриктно почитување и спроведување на законите, за посегањето по здравјето на туѓо дете да му биде последно секому што мисли дека тие не важат за него и оти правдата не може да го стигне.

Ќотекот не е излезен од рајот, колку и да уверуваат скромноумни егземплари на плиткоумно терање по свое.

Најнови вести од: Колумни

Уставот од 17 ноември 1991 со асномската основа на Македонија како држава на македонскиот народ

Првиот устав на независна Македонија од 17 ноември 1991 година е од редот на така наречените „национални устави“. Тој македонски устав во најголемиот број негови елементи е на исто ниво и содржински и во поглед на содржаните принципи како и 165 други национални устави од вкупно 189-те устави, колку што ги има во овој момент во светот.

Со уставните амандмани од 16.11.2001 Македонија престана да биде држава на македонскиот народ и се вгради „фабрички дефект“ во политичкиот систем

„Амандманите од ноември 2001 година се сведоштво за ревизијата на асномска Македонија од суверена и унитарна држава во безидентитетна, дезинтегрирана, ‘рамковна’ мултиетничка Македонија. Со ревизијата на Уставот на РМ во 2001 година е маргинализирана улогата на македонскиот народ во конституирањето на Р. Македонија, минимизиран е неговиот конститутивен и државотворен карактер во формирањето на РМ.“ – нагласи академик Катица Ќулафкова на еден научен собир, одржан во Македонската академија на науки и уметности во 2014 година.

Треба долгорочно да се преосмисли натамошното чекорење по европскиот пат и каква Македонија мораме да им оставиме на идните поколенија

Република Македонија „прослави“ вчера, на 9 ноември, неславен јубилеј: изминаа 20 години од престојувањето во „еврочекалницата, откако истиот ден во 1995 година ЕУ ја донесе својата одлука да и додели статус како земја-кандидатска зе евроинтегрирање.

Свето Тоевски: Македонија не би требало да прифаќа по налог на ЕК третман како безначајна „геоополитичка трева“, која би ја газеле „слоновите“ додека се тепаат меѓу себе

Не соодветствува со автентичните државно-национални интереси на Македонија и на нејзините граѓани најновата позиција, која ја изнесе еврокомесарката за проширување на ЕУ Марта Кос, дека „земјите-кандидатки мора да направат геополитички избор на која страна се пред да влезат во ЕУ“. Спроведувањето на овој став дополнително би ја  усложнил ионака сложената ситуација, во која се наоѓа Македонија веќе изложена на сериозни критики во најновиот извештај на Европската комисија дека „не искажува резултати во реформите“ и оти „запаѓа во застој“.

Драмското и јазично творештво на Васил Иљоски – македонскиот Шекспир е трајно потсетување кои сме биле и кои мора да останеме – како Македонци

„Кога беше забранета употребата на македонскиот јазик Васил Иљоски се најде меѓу оние, кои имаа смелост постепено да го уфрлаат тој јазик во сите пори на тогашниот општествен и културен живот, дури и на сцената на Кралскиот Скопски театар, чија основна задача беше да ја неутрализира македонската национална свест.“ – констатира романописецот и театролог Александар Алексиев. Денес се навршуваат 30 години од смртта на Васил Иљоски и ова е соодветна пригода за навраќање кон неговото пребогато драмско и книжевно-лингвистичко творештво, но и на неговиот живот, вложен до последниот миг во афирмацијата на нашата македонска национална самобитност.

Преобјавен „Абецедарот“ за македонските деца во Егејска Македонија од 1925, кој е сведоштво за посебноста на македонскиот народ со својот македонски јазик

Во 1925 година се успеа преку тогашното Друштво на народи, кога не постоеше држава на македонскиот народ, да се издејствува „Абецедар“ за македонските деца во Егејска Македонија, макар и по барање на тогашна Бугарија и поради нејзините асимилаторски стремежи кон македонскиот народ. Денес, кога постои македонска држава на македонскиот народ, оваа Република Македонија, зошто да не се побара пак заштита за македонскиот јазик во Грција овој пат и од ЕУ и од Организацијата на ООН, како наследничка на некогашното Друштво на народи, па пак да се отпечати македонски овојпат „Буквар“, а не „Абецедар“ за македонските деца? Со барање и да се воведе македонскиот јазик во грчките училишта?! Правото на употреба на мајчиниот јазик е неотуѓиво право на секој народ и секое национално малцинство во Европа и светот, тоа право е загарантирано со сите европски конвенции и со конвенциите на ООН. Грција е обврзана со сите овие конвенции да ја овозможи употребата на македонскиот јазик во училиштата за македонските деца.

Најнови вести

To top