Колумни

Ќотекот не излегол од рајот – Пишува Роберт Димитриевски

Фраери ли се сега доживотно дисквалификуваниот „фудбалер“ на Шкупи и неговиот притворен татко за насилство на теренот во Штип

Фудбалската кариера на Леарт Абдули заврши уште пред да почне. Фудбалската федерација на Македонија го исклучи од фудбалската организација, најтешка можна санкција што подразбира доживотна дисквалификација на играчот од подмладокот на Шкупи, кој сега може да „клоца“ топка само приватно, но не и во кој било ранг на натпреварување каде и да е во светот. А татко му заврши во притвор и го чека експресно судење и најверојатно затвор за скршениот нос на младиот фудбалер на Брегалница со кој син му се обиде да се пресмета на теренот и за физичкиот напад врз уште едно дете од младинскиот погон на штипјани.

И сега – вредеше ли дивјачкото однесување на двајцата првоосомничени за тешкиот инцидент на игралиштето „Бело брдо“ во Штип? Се исплатеше ли примитивизмот манифестиран пред очите на млади фудбалери и на нивните родители? Испаднаа ли фраери обајцата (и уште неколкумина)? Херои ли се меѓу своите?

Каков пример им дадоа таткото и синот на сите што тренираат фудбал и што сонуваат дека еден убав, сончев ден ќе заиграат на големата сцена? Дека со насилство може да се оствари целта што не се остварила со умешност, со талент и со фудбалски вештини на теренот?

И вооопшто не е важно дали некој е Албанец, Македонец или не знам од која националност. Прво си или не си човек, а потоа доаѓа етничката, верската, социјалната или каква и да е друга припадност.

Тој што е човек во вистинската смисла на зборот, нема да му падне на ум да крене рака на друго дете, па што и да сторило тоа. На тој што е верник бездруго му е јасно дека секоја религија учи за човечност, за емпатија и за помагање секому во неволја и оти никој нема право да му суди на друг, оти тоа право му припаѓа на Бог. Сите припадници на една цивилизирана заедница, пак, знаат дека постои закон и оти тој мора да се почитува, вклучувајќи ги и спортските терени, на кои никој не смее да спроведува правда според сопствена замисла.

Срамните сцени во Штип, за жал, не се ни први, а тешко е да се верува дека ќе останат последни на овие простори. Нереалните амбиции и очекувања на родителите предизвикаа тензии и на крајот од минатата сезона во Детската лига на ФФМ, а безобѕирните постапки на актерите на и вон теренот не еднаш прекинале спортски настани во земјава, со или без национален предзнак, сеедно.

Спортот е огледало на општеството, па сета бедотија на (не)човечкото однесување видено во Штип, за жал, не е ниту изненадувачка, ниту неочекувана. Тоа што го очекува огромното мнозинство нормални граѓани е стриктно почитување и спроведување на законите, за посегањето по здравјето на туѓо дете да му биде последно секому што мисли дека тие не важат за него и оти правдата не може да го стигне.

Ќотекот не е излезен од рајот, колку и да уверуваат скромноумни егземплари на плиткоумно терање по свое.

Најнови вести од: Колумни

Македонистичкото дело на Мјечислав Малецки – бедем пред кој паѓаат сите негаторски фалсификати за македонскиот јазик

Навршувањето на 78-годишнината од смртта на Малецки е соодветна пригода за навраќање со должна почит кон личноста и творештвото на овој полски лингвист, дијалектолог и еден од првите и најзначајни светски македонисти, чии македонистички истражувања и студии се траен и импозантен споменик на македонскиот јазик.

Турскиот генерал Ознал: Историските и етничките вистини на Македонците треба да се признаваат!

Ознал пишува и за геноцидот врз Македонците од 1913-1918 година, кој го смета за многу поголем од голготата во 1948 година во Егејска Македонија, под Грција. Според турските архиви, турскиот Генералштаб располага со фрапантни податоци за масовен егзодус на Македонците од Егејска Македонија, присилно протерани во Бугарија.

Панко Брашнаров (9.8.1883-13.7.1951), сведокот на двата Илиндена, непоколебливиот борец за создавање на македонската држава

Брашнаров голем дел од својот живот го помина по затвори, каде што бил брутално тепан и изложуван на тортури, поради својот македонски патриотизам. Затоа остана без семејство и потомство. Во колективното паметење на македонскиот народ останува засекогаш запишан со светли букви.

Ќе може ли преку ЕУ и ООН како во 1925 да се побара заштита за македонскиот јазик и неговите дијалекти во Грција, оти дел од нив се соочуваат со закана од „јазична смрт“?!

Сѐ поголем број од македонските дијалекти, особено во источниот и западниот дел на Егејска Македонија, се соочуваат со растечка закана од „јазична смрт“, иако сѐ уште покажуваат одредена отпорност и способност да опстојат, задржувајќи ја колку-толку улогата на чувари на македонската лингвакултура и идентитет во Егејска Македонија, денес во Грција.

Преспанскиот договор е „концентрат“ на геноцидниот и идентитетски фашизам на Метаксас, кој, според Биртлс, се однесуваше кон Македонците како Германците спрема Евреите (2)

Мерките на грчките фашисти и на Метаксас преку јазичниот, духовниот и физичкиот геноцид да ги сотрат Македонците во Егејска Македонија не дале резултат, туку, напротив, уште повеќе го засилиле отпорот да се зачуваат македонскиот идентитет и јазик.

Преспанскиот договор е стопроцентен „концентрат“ на геноцидниот и идентитетски фашизам на Метаксас од 1936 до 1940 врз Македонците во Егејот и нивниот идентитет и јазик

Се смета дека од 1936-1940 година, во периодот на фашистичката диктатура на грчкиот генерал Јоанис Метаксас, поради употребата на македонскиот јазик биле казнети, затворени, или прогонети околу 5.250 Македонци.

To top