Алкохолот останува еден од најголемите непријатели на безбедноста во сообраќајот во Македонија. Иако новиот систем „Безбеден град“ драстично ги намали прекршоците за брзина и поминување на црвено светло, камерите не можат да детектираат пијани возачи – тој ризик и натаму зависи исклучиво од свеста на возачите и од контролите на сообраќајната полиција со дрегер.
Статистиката за последните четири години и првите девет месеци од 2025 година покажува загрижувачки пораст на возењето под дејство на алкохол во поголемите градови. Скопје традиционално е на врвот: од 2.450 евидентирани прекршоци во 2021 година, бројот скокна на 4.000 во 2023 година. Сличен раст бележат и Куманово (од 1.180 на 1.905), Струмица (од 818 на 1.626) и Велес (од 978 на 1.407). Охрид е единствениот поголем град каде што во 2024 и 2025 година се забележува благ пад по пикот од 1.110 прекршоци во 2023 година.
Само во периодот јануари – септември 2025 година низ целата држава се регистрирани 7.355 пијани возачи, од кои најмногу повторно во Скопје (1.312), Куманово (1.104) и Струмица (1.081).
За разлика од алкохолот, системот „Безбеден град“ веќе дава видливи резултати. Во првите 24 часа од тест-периодот на 1 декември камерите евидентирале 110.000 прекршоци, но веќе следниот ден (2 декември) бројот падна на 50.652 – преполовување за само еден ден. Од нив дури 48.861 се за пречекорување на брзината, 1.366 за поминување на црвено светло и 425 за нерегистрирани возила. Најголемата измерена брзина изнесувала 209 км/ч.
Од МВР истакнуваат дека возачите брзо се прилагодуваат: штом сфатиле дека опомените се реални, драстично го намалиле прекршувањето. „Жешките точки“ за брзо возење се наоѓаат на излезот од Скопје кон Тетово и на булевар „Никола Карев“, додека најмногу црвени светла се поминуваат на раскрсницата „Цветан Димов“ – „Џон Кенеди“.
Во текот на декември возачите добиваат само предупредувања. Од јануари 2026 година системот влегува во целосна примена, без толеранција и со казни согласно последните измени на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата. Засега со камери се опфатени Скопје, Тетово, Куманово и автопатите по коридорите 8 и 10, а до средината на 2026 година целата територија на државата ќе биде под видео-надзор.