Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на Економскиот форум во Виена објави дека новата Влада веднаш по конституирањето добила понуда од Кина за бескаматен заем, под услов кинески компании да ги градат инфраструктурните проекти. Македонија сепак се одлучила за Европа и Велика Британија како стратешки партнер.
„Кинезите дојдоа првиот ден и понудија заем без камата ако градиме со нив. Ние одлучивме дека е од витално значење да одиме со Европа, особено поради најсовремената железничка сигнализација што може да се користи и во други сектори“, рече Николоски.
Тој ги претстави најголемите тековни проекти:
- Брза железница кон Грција (Коридор 10д): околу 2 милијарди евра
- Автопати и експресни патишта на Коридор 8: околу 1,5 милијарди евра
За брзата пруга е обезбедено финансирање од Велика Британија во висина од 5 милијарди фунти (дел за овој проект), со поволни услови. Работите почнуваат напролет 2026, првата (товарна) фаза се очекува до 2028, а целосната пруга до 2031. Патничките возови ќе возат до 250 km/h, товарните до 140 km/h со возови долги 750 метри. Очекуваниот годишен приход од транзит по завршувањето е 120 милиони евра (од сегашни 12 милиони).
Николоски истакна дека со оваа пруга времето за транспорт на стоки од грчките пристаништа до централна Европа ќе се скрати од 24 на 21–22 дена, што ќе ги направи Солун и Пиреј поконкурентни од северноевропските пристаништа.
На Коридор 8:
- Со Бугарија е потпишан договор за меѓуграничен железнички тунел
- Веќе се градат три делници, се очекува тендер за последната во декември
- Заедно со Бугарија се инвестираат околу 2 милијарди евра за поврзување Скопје–Софија–Бургас до 2031
- Планирано е и железничко поврзување со Албанија за целосен Коридор 8 од Јадранот до Црното Море
„Ги користиме предностите на нашата геостратешка положба без излез на море – два паневропски коридори минуваат низ земјата. Ова е најамбициозната инвестициска агенда во историјата на независна Македонија“, заклучи Николоски.