
Поради санкциите на Европската Унија и ограничувањата на воздушниот простор што ѝ ги наметна Русија по нејзината инвазија на Украина, на руските владини авиони, вклучувајќи го и претседателскиот Иљушин Ил-96, им е забрането да летаат над повеќето европски земји, пишува airlive.net..
Ова значи дека рутата на Путин мора да ги заобиколи речиси сите земји-членки на ЕУ, иако самата Унгарија е дел од блокот.
Оваа заобиколна рута би можела да биде долга околу 5.000 километри, што би додало околу три часа на времето на летот во споредба со директна рута од 1.500 километри. Иако рускиот претседателски авион е опремен за летови на долги релации, продолженото патување ќе бара внимателна координација со турската и српската контрола на воздушниот сообраќај, како и планови за непредвидени ситуации во случај на временски услови или дипломатски компликации. Експертите за безбедност, исто така, предупредуваат дека летањето над Црното Море носи оперативни ризици, особено со оглед на зголемената воена активност во регионот.
Од воведувањето на забраната за западниот воздушен простор на почетокот на 2022 година, руските дипломатски авиони беа принудени да летаат над Централна Азија, Блискиот Исток или Балканот за да стигнат до дестинации кои некогаш беа оддалечени само неколку часа.
На пример, во јуни 2023 година, рускиот министер за надворешни работи Сергеј Лавров мораше да патува преку Иран и Северна Африка за да стигне до состанокот на БРИКС во Јужна Африка.
Пристигнувањето на Путин во Будимпешта покажува како геополитичката изолација влијае дури и врз логистиката на дипломатијата. Иако Унгарија нуди ретка можност во рамките на ЕУ да се сретне со Трамп, самиот лет ќе биде сè друго освен едноставен.
Иако официјалниот план за лет сè уште не е објавен, коридорот преку Турција и Србија се чини како најверојатна опција за пристигнување на рускиот претседател, пишува airlive.net..