
Тунелот „Бренер“, кој ќе биде најдолгата подземна железничка врска во светот кога ќе биде завршен, е централен елемент од планот на Европа за префрлање на товарниот транспорт од патиштата на железнички коловози со цел да се намали загадувањето и да се поттикне прекуграничната трговија.
Тоа ќе биде првиот железнички тунел што директно ќе ги поврзе Австрија и Италија.
Треба да биде пуштен во употреба во 2032 година, околу 16 години подоцна од предвиденото, и ќе чини 8,5 милијарди евра – околу 2,5 милијарди евра повеќе од предвидениот буџет.
Тунелот ќе биде долг 55 километри кога ќе биде завршен, или 64 километри кога ќе биде поврзан со постојната подземна врска до Инсбрук.
Тоа ќе го намали времето на патување помеѓу Фортеца, Италија, и Инсбрук од 80 на помалку од 25 минути.
Повеќе од 2,5 милиони камиони, 14 милиони возила и 50 милиони тони стока го преминуваат превојот Бренер секоја година.
Околу 70 проценти од трансалпскиот товарен сообраќај поминува низ Бренер по пат, а само 30 проценти со железница.
Сепак, новата врска би можела да биде доведена во прашање од Германија, која не ги завршила клучните северни пристапни правци до тунелот Бренер.