Бизнис

Масовни отпуштања ја тресат германската автомобилска индустрија

Германската автомобилска индустрија се соочува со сериозна криза што резултира со масовни отпуштања и пад на бројот на вработени.

Германскиот индустриски сектор брзо го намалува бројот на работни места. Според новиот извештај на сметководствената компанија EY, речиси 52.000 работни места беа елиминирани минатата година, со значително намалување на вработени во големи компании како Mercedes и Volkswagen. Овој пад на бројот на работните позиции во автомобилската индустрија е дел од поширок индустриски колапс во Германија каде индустријата во целина изгуби околу 114.000 работни места во текот на минатата година. Од 2019 година, вкупно се изгубени околу 245.000 индустриски работни места.

Главните причини за оваа ситуација се високиот трошок за енергија, големата бирократија, ниската домашна побарувачка и особено намалениот извоз во Кина. За автомобилската индустрија дополнително влијаат царинските такси од САД, силната азиска конкуренција и скапата транзиција кон електрични возила. Во последниот квартал, приходите во секторот паднаа за 1.6% во споредба со истиот период лани, што го прави автомобилскиот сектор најтешко погоден од сите индустриски гранки во Германија.

Големите компании како што се Mercedes, Volkswagen, Bosch, Continental и ZF најавија програми за намалување на трошоците, додека Porsche планира целосно да ја затвори Cellforce, нејзината подружница за производство на батерии.

Другите индустриски сектори, исто така, го намалуваат бројот на работни места: инженерската и металуршката индустрија отпуштаат 17.000 и 12.000 работни места, соодветно. Од друга страна, бројките во хемискиот и фармацевтскиот сектор се стабилни.

EY предупредува дека трендот веројатно ќе продолжи и дека последиците ќе бидат дека ќе биде потешко да се вработат новодипломирани инженери, особено оние кои бараат работа во автомобилската или машинската индустрија. „Невработеноста ќе се зголеми кај кандидатите со универзитетско образование, што е нешто што не сме го виделе во Германија долго време“, рече партнерот на EY, Јан Брорхилкер.

Најнови вести од: Бизнис

Во јануари 2026. ќе се издаде еврообврзницата, планирано е да се соберат 950 милиони евра

Министерката за финансии вели дека е планирано преку издавањето на новата еврообврзница да се обезбедат околу 950 милиони евра, од кои 700 милиони евра ќе бидат наменети за рефинансирање на еврооврзницата издадена во 2020-та, додека преостанатите 250 милиони евра ќе бидат искористени за буџетско финансирање, како и секоја година.

Брза пруга на Коридор 10, зелени гранични ленти и нови транспортни врски, најави заменик-претседателот на Владата

Според Министерството за транспорт, изградбата на брза пруга на Коридорот 10 ќе значи развој на трговијата, зголемување на размената меѓу двете држави и брза врска на пристаништата во Грција со пазарите во Централна Европа.

Јулската плата е за 10,5% поголема од онаа во јули во 2024 година

Сите тези на опозицијата дека платата не растела, дека долгот се зголемувал, дека сме ги задолжиле неродените генерации со седум милијарди итн. полека но, сигурно, како меур од сапуница, се распрснуваат, вели премиерот Христијан Мицкоски.

Какви поволни услови за купување стан подготвуваат банките?!

Гувернерот на Народна банка Трајко Славески е уверен дека со мерката на Централната банка за намалување на учеството за купување на прв стан за живеење, ќе се намалат и каматите на кредитите со кои ќе се купуваат овие нови домови за граѓаните.

To top