Бизнис

Во игра три понуди – Кој ќе го гради автопатот Букојчани-Кичево?!

Вицепремиерот Николоски најави дека по завршувањето на изборите и според него извесната победа на кандидатот за градоначалник на Гостивар на Влен и коалициски партнер кој има поддршка од ВМРО-ДПМНЕ и каолицијата,  за општина Гостивар ќе има специјална програма преку Министерството за транспорт.

Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николовски уверува дека Гостивар ќе стане центар со автопатско и железничко поврзување со тековните проекти за автопатите во изградба Тетово-Гостивар и Гостивар-Букојчани, за новата делница Букојчани-Кичево и најавената рехабилитација на пругата Скопје-Кичево. Ветува специјална  програма за поддршка на оваа општина по локалните избори, откако преку двата повика на Владата за проектите со коишто аплицрала биле одвоени девет милиони евра.

  • Имаме сериозна поддршка за општина Гостивар, во првиот повик што се реализираше минатата година вкупната поддршка е 160 милиони денари, а дел од тоа е и за ул. „Мара Угринова“ на која се работи, а во вториот повик кој заврши пред распишување на изборите имаме 39 проекти и поддршка од 380 милиони денари, или заедно 540 милиони денари, над девет милиони евра како директна поддршка на општина, изјави Николоски. 

Вицепремиерот Николоски најави дека по завршувањето на изборите и според него извесната победа на кандидатот за градоначалник на Гостивар на Влен и коалициски партнер кој има поддршка од ВМРО-ДПМНЕ и каолицијата, за општина Гостивар ќе има специјална програма преку Министерството за транспорт.

  • Подготвените проекти ќе ги реализираме веднаш. Тоа ќе зависи од подготвеноста на општината, а заеднички ќе работиме на подготовка на нови проекти што потоа би ги реализирале, посочи Николоски. 

Исткна дека кога ја презеле власта  наследиле само потпишан договор и непочнати работи на автопатските делници Тетово-Гостивар и Гостивар-Букојчани, но оти по преземените активности сега на двата патни правца се работи интензивно.

  • Експропријацијата е скоро завршена, сега се работи на дислокација на водови и отстранување на одредени објекти кои се на трасата. Дополнително на тоа,  Гостивар-Букојчани е најтежок инженерски потфат, од 32 километри 17 се пробиени. Во  март ќе почне да се гради и од делот од Букојчани кон Гостивар, првпат во Македонија, ќе се гради автопат од две страни и да се спои практично на средина, рече Николоски. 

Тој потврди дека на јавниот повик за  избор на изведувач на автопатот Букојчани-Кичево има три понуди, а следува евалуација и избор на најдобрата.

  • Очекувам во март да имаме вовед во работа. Ако на тоа надоврземе дека на автопатот Кичево-Охрид веќе пуштивме 34 километри, а активно работиме на пуштање и на останатите тоа би значело дека некаде крајот на 2028 почеток на 2029 Гостивар навистина ќе стане центар затоа што ќе има комплетно автопатско поврзување на Коридор 8 од една страна и од друга странаод Охрид преку Кичево, Струга, Граничниот премин Ќафасан и спојот со Албанија, што очекувам дека многу ќе помогне во развојот на економијата и трговијата, изјави Николоски.

  • Владата веќе усвои грант од ЕУ за изработка на предфизибилити студија, физибилити и еколошка студија и проектна документација за целосна рехабилитација, сигнализација и електрификација на пругата којашто оди од Скопје преку Јегуновце, Тетово, Гостивар до Кичево. Според барањата на ЕУ, за 18 месеци документацијата треба да се заврши и се надевам дека во 2027 година да биде избран изведувач кој би работел, а во 2029 година да заврши проектот, возовите да се движат со 120 километри на час, што значи дека за 40 минути ќе се патува од Гостивар до Скопје,  а од Тетово до Скопје за 20. Тоа целосно ќе ја промени комуикацијата и начинот на живот во овој дел од државата што ќе значи многу повеќе луѓе да останат во градот, да ја видат тука својата иднина и да се развива бизнис и да има поурбан живот кој ќе значи подобра иднина за сите, изјави Николоски.

Како што оцени, комуникацијата и начинот на живот во Гостивар ќе се промени и со проектот за рехабилитација на пругата Скопје-Кичево. Со активностите што треба да завршат до 2029 година од Скопје до Гостивар со воз ќе се патува за 40 минути.

Најнови вести од: Бизнис

Дали и натаму младите со факултет работат во странство како келнери и се подобро платени?!

Со понуда на поатрактивни работни места, голем дел од вработените би биле подготвени да ја сменат својата моментална работа. Платата притоа не е секогаш пресудна – луѓето би го смениле работодавецот доколку целокупната понуда, од сигурна и навремена исплата, преку подобри работни услови, до можности за кариерен напредок, е подобра на друго место.

Предлог-буџетот за 2026 година на пленарна седница на 9 декември

Претседателот на Собранието, Африм Гаши соопшти дека Предлог-буџетот за 2026 година ќе се најде на пленарна седница на 9 декември, а овластените предлагачи ќе можат да достават амандани до 10 ноември. На 11 или 18 ноември се очекува да биде свикана седница за поставување пратенички прашања од опозицијата до претставниците на Владата.

Лани во минус, годинава со добивка – Тутунскиот комбинат Прилеп пример за успех

Финансискиот резултат за “Тутунски комбинат АД Прилеп” за период 01.01.2025-30.09.2025 покажува добивка во износ од 1.098 илјади денари. Споредбено со претходната  2024 година  во истиот период,  имавме негативен финансиски резултат од 117.729 илјади денари – се посочува во извештајот на Тутунски комбинат.

Се работи како никогаш до сега – на автопатиштата на коридорите 8 и 10д ангажирани 2.277 луѓе

До крајот на септември извршени се ископувања на 4,1 милион метри кубни земја и еден милиони метри кубни материјал за пополнување. Во септември немало исплати кон изведувачот, кому во август му беа префрлени 1,2 милијарди денари.

Пад на каматите на кредитите

Во септември просечната каматна стапка на вкупните депозити на месечно ниво е зголемена за 0,01 процентен поен и изнесувала 2,23%, додека кај кредитите во септември просечната каматна стапка забележа пад од 0,05 процентни поени и изнесувала 4,47%.

To top