Македонија

Пуштена нова делница од автопатот Кичево – Охрид(ВИДЕО)

Во присуство на државна делегација предводена од премиерот Христијан Мицкоски, беше пуштена во сообраќај делницата Климештани-Охрид, во должина од 17 километри, како дел од автопатот Кичево-Охрид, кој има вкупна должина од 57 километри.

facebook.com/VladaMK

На 7 септември 2025 година, во присуство на државна делегација предводена од премиерот Христијан Мицкоски, беше пуштена во сообраќај делницата Климештани-Охрид, во должина од 17 километри, како дел од автопатот Кичево-Охрид, кој има вкупна должина од 57 километри. Ова е значаен чекор во изградбата на овој автопат, кој е од стратешко значење за поврзување на југозападна Македонија со остатокот од земјата, особено со туристичкиот центар Охрид. Со ова, над 50% од автопатот сега е во функција, откако на 13 јули 2025 година беа пуштени во употреба 20 километри од делницата Врбјани-Ботун.

Директорот на Јавното претпријатие за државни патишта, Коце Трајановски, истакна дека делницата Климештани-Охрид е една од најкомплексните за изградба поради техничките предизвици, вклучувајќи работа на постоечки асфалтен пат со многу кривини и поминување низ пет густо населени места: Мешеишта, Требеништа, Горинци, Оровник и Подмоље. Тој нагласи дека за околу 100 жители чии куќи се наоѓаат долж трасата се изградени пристапни патишта за поврзување со автопатот, а по седумгодишен застој, за само една година се завршени и постапките за експропријација. Трајановски додаде дека целата делница ќе биде целосно пуштена во сообраќај наскоро, со мал прекин кај Требеништа, каде што се очекува да се заврши клучката во рок од два месеца.

Вицепремиерот и министер за транспорт и врски, Александар Николоски, изјави дека клучката кај Требеништа ќе биде пуштена во употреба најдоцна за два месеца, а целиот автопат Кичево-Охрид се очекува да биде комплетиран до крајот на 2026 година. Тој потенцираше дека напредокот во изградбата е резултат на интензивна работа и решавање на наследените проблеми, вклучувајќи го и стабилизирањето на свлечиштата на трасата, кои претставуваа значителен предизвик.

Изградбата на автопатот Кичево-Охрид започна во 2014 година за време на владата на ВМРО-ДПМНЕ, предводена од тогашниот премиер Никола Груевски, со ветување дека ќе биде завршен до 2018 година. Сепак, по промената на власта во 2017 година, СДСМ објави дека проектот бил лошо планиран, со несоодветна проектна документација и нерешени имотно-правни прашања, што доведе до застој во градежните активности. Поради 13 новооткриени свлечишта и други проблеми, беше потпишан анекс-договор со кинескиот изведувач „Синохидро“, со дополнителни 185 милиони евра, што значително ја зголеми вкупната цена на проектот, проценета на околу 600 милиони евра. Премиерот Мицкоски во неколку наврати истакна дека автопатот, кој со години беше симбол на застој, сега станува пример за напредок, додавајќи дека неговото завршување ќе донесе побрз, побезбеден и поефикасен сообраќај, како и економски придобивки за регионот и туризмот во Охрид.

И покрај напредокот, предизвици остануваат, особено во делот кај Ботун (5 километри) и делницата од тунелот кај Врбјани до Кичево (17 километри), каде што се работи на стабилизација на свлечишта. Проектите за овие делници се завршени, а градежните активности се очекува да бидат финализирани до крајот на 2026 или почетокот на 2027 година. Автопатот, дел од Коридор 8, е финансиран преку кредит од кинеската Ексим банка и се смета за една од најголемите инфраструктурни инвестиции во Македонија во последните децении.

Најнови вести од: Македонија

Меџити претстави план со четири клучни мерки за граѓаните на Чаир

Првиот вицепремиер и министер за животна средина и просторно планирање, Изет Меџити, денес во рамките на својата кампања како кандидат на коалицијата ВЛЕН за градоначалник на Општина Чаир, пред колективна зграда во процес на енергетска обнова во Скопје, го презентираше сеопфатниот концепт за енергетска ефикасност на колективните згради

To top