Бизнис

Кинески евтин текстил ја преплави Европа – се бара итно ништење против платформите за брза мода

Европските текстилни и модни компании денес предупредија дека кинеските платформи како „Шејн“, „Тему“ и „АлиЕкспрес“ го преплавуваат пазарот со евтини и нискоквалитетни производи, создавајќи нелојална конкуренција, штети врз животната средина и придонесувајќи за лоши услови за работа.

Европските обвинители денеска подигнаа обвинение против шест лица под сомнение за учество во криминална мрежа што ја преплави Европската Унија со нелегално увезена кинеска стока. Како дел од истрагата, Канцеларијата на европскиот јавен обвинител (ЕЈО) заплени 2.435 контејнери за превоз во грчкото пристаниште Пиреја, што е најголемата таква заплена во историјата на ЕУ, објавува Politico.

Шемата за избегнување плаќање антидампинг давачки за увоз од Кина траела најмалку осум години. Според проценките на ЕЈО, буџетите на земјите-членки и ЕУ биле оштетени за околу 350 милиони евра неплатени давачки и дополнителни 450 милиони евра ДДВ. Контејнерите, кои пристигнале во пристаништето, кое е во мнозинска сопственост на кинеската државна компанија КОСКО, биле првенствено полни со електрични велосипеди, текстил и обувки.

Европските обвинители во Атина подигнаа обвинение против двајца царински службеници за постојано лажно заверување документи, со што се олеснува царинската измама и се предизвикува штета на буџетот на ЕУ. Покрај тоа, четири царински брокери се обвинети за учество во царинска измама и поттикнување лажно заверување.

Истрагата, со кодно име „Калипсо“, беше насочена кон криминални мрежи кои го управуваа целиот процес – од увоз на стоки од Кина, преку дистрибуција низ земјите-членки на ЕУ, до избегнување царински давачки и извршување измама со ДДВ во големи размери. Приходите од нелегални активности беа перени и вратени во Кина. Мрежите главно беа контролирани од кинески државјани, според EPPO.

„Овие високо организирани криминални мрежи се специјализирани за овој вид измама со години“, изјави главната европска обвинителка Лаура Кодруца Ковеси во соопштението.

„Операцијата Калипсо испраќа јасна порака до овие криминалци: правилата се променети и повеќе нема безбедни засолништа. Сега треба да го претвориме овој спектакуларен успех во систематска работа. Потребни ни се посветени и специјализирани полициски, царински и даночни истражители низ целата област на EPPO“, додаде таа.

Запленетите контејнери моментално се испитуваат, што претставува огромен логистички предизвик и безбедносен ризик за царинските службеници во Пиреја. Иако грчките власти досега отворија само мал број контејнери, вредноста на стоката внатре се проценува на околу 250 милиони евра.

Најмалку 500 контејнери беа полни со електрични велосипеди, од кои 360 сè уште не беа пријавени на царина. Обвинителите претпоставуваат дека, според утврдениот начин на работа на криминалните организации, стоката би била лажно пријавена и потценета.

Врз основа на досегашната истрага, беше откриено дека во просек само 10 до 15 проценти од електричните велосипеди по контејнер биле пријавени. Штетата врз буџетот на ЕУ само од овие електрични велосипеди се проценува на најмалку 25 милиони евра во неплатени царински давачки и 12,5 милиони евра во изгубен ДДВ.

Најнови вести од: Бизнис

Каде живеат европските милијардери и со колкав буџет располагаат?!

Најбогатите градови во Европа во 2025 година покажуваат дека богатството повеќе не е концентрирано во традиционалните финансиски центри како Лондон и Париз. Новите играчи – од Амстердам и Копенхаген до Барселона – го преобликуваат економскиот пејзаж на Европа.

За помалку од една година клуч на врата за десетина конфекции, текстилната индустрија пред колапс

Многу е тешко македонската текстилна индустрија во ек на три последователни кризи да најде нови земји каде што ќе извезува и затоа се повеќе сопственици се одлучуваат да ги затворат фирмите и да го вложат капиталот во нешто друго, најчесто во недвижнини во странство.

Првите 11 километри од автопатот Прилеп-Битола ќе се готови до крајот на 2026, рече Николоски

Изградбата на автопатот Прилеп-Битола се одвива одлично. Задоволен сум од изведбата. Очекуваме кон крајот на 2026 година да ги имаме функционални првите 11 километри, а целиот автопатод 40 километри да биде готов кон крајот на 2027, вели Николоски.

Кои од маркетите не го почитуваат Законот за нефер трговски практики?!

Интервенцијата со стоковите резерви е една од можностите за подобрување на животниот стандард, но и на цените во трговија на големо и мало, вели заменик-министерот за економија и труд Марјан Ристески.

iOS 26 е најголемото ажурирање во последните 12 години, проверете кои модели на Iphone ја подржуваат оваа надградба

На 9 септември 2025 година, за време на премиерата на новите модели iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max и iPhone Air, Apple објави дека iOS 26 ќе биде достапен за надградба од 15 септември.

Најнови вести

To top